Vakbonden wringen personeel Aviapartner Belgium de nek om
Vandaag vind in de senaatscommissie Financiën en Economische Aangelegenheden een actualiteitsdebat plaats met staatssecretaris Schouppe over Aviapartner Belgium.
Dit debat komt er na de staking van vorige donderdag op de luchthaven van Zaventem. Brussels Airport besliste vorige week de licenties voor de afhandeling van passagiersbagage en cargo voor zeven jaar toe te wijzen aan Swissport en niet langer met Aviapartner te werken.
Belangrijk is toch wel om op te merken dat er regelmatig gestaakt werd door de goederenbehandelaars met alle gevolgen voor het luchtverkeer. Zo ook in september 2010, toen de vakbonden besloten te staken tegen de mogelijke komst van een derde goederenbehandelaar naast Aviapartner en Flightcare.
De vakbond duldde geen concurrentie van een derde firma, wat nochtans de gebruikers ten goede zou gekomen zijn.
Bovendien betaalt nu Aviapartner de zware prijs van de weigering om met drie goederenbehandelaars te werken op de luchthaven van Zaventem. Vakbonden zijn er als de kippen bij om te staken en nu zijn hun leden die bij Aviapartner werken wel de dupe…en blijven de vakbonden uiterst stil omtrent hun schuld hierin.
Loontje komt om zijn boontje!
Dit is het resultaat van het kortzichtig denken van de vakbonden en nog leert men het niet. Opnieuw werd er gestaakt en opnieuw zullen de werknemers de dupe worden van hun eigen vakbond, want waarom zou Swissport (die Aviapartner zal vervangen) wild stakende werknemers over nemen van Aviapartner?
De vakbonden hebben nu zelf het sociaal bloedbad georganiseerd waar ze in september 2010 zogezegd voor waarschuwden.
En het ook trouwens ook de vakbonden die rijker worden van het uitbetalen van werkloosheidsvergoedingen… dat zal de langetermijnvisie zijn waarvoor ze de stakingen op de luchthaven voor hebben uitgelokt !